Review van Weight Watchers

Gelukkig is er steeds meer aandacht voor doordachte voeding en een gezond leefpatroon. De jojo van vele kilo’s aankomen en daarna weer op een crashdieet gaan lijkt het te verliezen van een nieuwe eettrend. Van sapjes en zakjes naar een leven lang bewuste keuzes op gebied van voedsel en bewegen!

Het Amerikaanse bedrijf Weight Watchers heeft zich al sinds 1963 verdiept in de wereld van het afvallen. Met uitgebalanceerde programma’s leer je hoe je door te eten en te sporten, komt tot gewichtsverlies.

Het concept is eigenlijk heel eenvoudig. Het gaat om vier pijlers: voeding, gedragsverandering, beweging en groepsmotivatie. Wie wil afvallen kan zich aanmelden en gebruik maken van alle faciliteiten die Weight Watchers te bieden heeft. Je kunt kiezen voor de manier die bij jou en jouw leven past.

Voeding

Eet écht eten. Dat is het uitgangspunt van Weight Watchers. Je gaat afvallen door het eten van gevarieerde voeding in combinatie met het maken van slimme keuzes. En door het maken van die keuzes hoef je jezelf niet altijd je favoriete voeding te ontzeggen. Jezelf belonen mag!

lekker eten weight watchersBijeenkomsten

Je staat er bij Weight Watchers niet alleen voor. De bijeenkomsten zijn er speciaal om elkaar te prijzen voor het succes en te ondersteunen als het even lastig gaat. Naast de wekelijkse weging, krijg je bij de samenkomst handige tips, nieuwe informatie en de nodige motiverende woorden van een coach die zelf met succes gewicht verloren heeft.

Online

Wie niet in staat is om naar een bijeenkomst in de regio te gaan, kan ook gebruik maken van de online mogelijkheden van Weight Watchers. Een online coach staat jou met raad en daad bij. Je wordt tevens ondersteund door handige online programma’s die je gewicht kunnen bijhouden, waarin je kunt aftekenen wat je die dag gegeten hebt en waarin je heerlijke recepten kunt vinden.

Langdurig resultaat

Voor een langdurig resultaat is het verstandig om naast ‘het eetprogramma’ ook het ‘gezond en fit programma’ te volgen. Bewegen wordt op die manier een vast onderdeel van jou leven. Je zult zien dat in actie komen iets is waar je van gaat genieten en waar je energie van krijgt. Zoek de sport die jij leuk vindt of pak elke dag de fiets. Er zijn mogelijkheden genoeg.

Community

Voor al die momenten tussendoor waarop je even inspiratie of steun nodig hebt, kun je gebruik maken van de Weight Watchers community. Plaats je vragen. Ga een community-uitdaging aan. Deel je favoriete recept. Je vindt er gelijkgestemden die precies weten wat jij doormaakt.

Gewichtsbehoud

Als je je streefgewicht bereikt hebt, begint een nieuwe en ook moeilijke fase: het stabiel houden van je gewicht. Ook in deze fase kun je gebruik maken van de Weight Watchers. Blijf bijvoorbeeld contact houden via de community en blijf het opschrijven van je voeding opschrijven in je dagboek. Stel jezelf een grens. Wanneer is het tijd om de touwtjes weer strak in handen te nemen en wanneer mag je het even laten vieren.

Weight Watchers zegt zelf: ‘We mogen weer eten’. En dat klinkt heerlijk in de oren.

Slank de zomer in met deze 5 snel afvallen tips

Slank de zomer in met deze 5 snel afvallen tips

In de winter zit je lichaam heerlijk gehuld in dikke, warme kleding. Je lijf is niet zo goed zichtbaar en dat is voor veel mensen reden om zich niet al te druk te maken over een kilootje meer. Maar met de zomer voor de deur, slaat toch de stress weer toe. Want je wilt weer in die bikini passen, om toch een beetje leuk over het strand kunnen paraderen. Maar hoe raak je die kilo’s nu op een gezonde manier kwijt zonder meteen aan een streng dieet te gaan? Wij geven je 5 tips.

Snel afvallen door bewust te eten

Vergeet de zware diëten die je toch niet volhoudt. Want zeg nu zelf, je begint er fanatiek aan en al binnen korte tijd weet je niet meer waarom je er ooit aan begonnen bent. Natuurlijk wil je afvallen, maar niet ten koste van alles. Als een streng dieet niet voor jou is weggelegd, kun je ook op een andere manier wat kilo’s verliezen. Dat doe je bijvoorbeeld door eens wat bewuster om te gaan met je voedsel. Eet dus niet zomaar snel iets voor de tv, maar ga er even echt voor zitten. Als je elke hap bewust naar binnen werkt, voel je je sneller verzadigd en eet je uiteindelijk minder. En dit heeft weer een positief effect op je gewicht. De site toegangtotinzicht gaat hier overigens dieper op in, klik hier voor meer snel afvallen tips en methodes.

Maak gezonde keuzes

Bewust met je eten omgaan, heeft nog een voordeel. Je maakt dan namelijk eerder gezonde keuzes over je eten. Als je niet nadenkt over wat je eet, grijp je sneller naar die zak chips of naar een stuk chocolade. Wil je graag afvallen, dan kun je juist dit soort snacks niet gebruiken. Natuurlijk mag je af en toe best een klein stukje chocolade, maar je bent in eerste instantie aangekomen omdat je verkeerde keuzes hebt gemaakt qua eten. Om gewicht kwijt te raken, moet je gezonde keuzes maken. De oude slogan ‘snoep verstandig, eet een appel’, is echt zo gek nog niet.

Eet veel vezels

Sommige ingrediënten in je voedsel, helpen bij het afvallen. Vezels zorgen er voor dat je spijsvertering wordt gestimuleerd. En een snelle spijsvertering helpt je om gewicht te verliezen. Een bijkomend voordeel is dat vezelrijk voedsel je sneller een voldaan gevoel geeft. Hierdoor eet je vanzelf minder. Vezels haal je bijvoorbeeld uit volkoren brood of volkoren pasta, maar ook zit het in groente en fruit. Zo heb je een vezelrijke en gevarieerde maaltijd.

Een regelmatig patroon

Regelmaat in je voedingspatroon, is een goede basis voor het afvallen. Zorg er daarom altijd voor dat je ontbijt, een gezonde lunch eet en ‘s avonds een warme maaltijd binnen krijgt. Daarbij kun je dit patroon aanvullen met een aantal kleine snackmomenten. Die moeten vanzelfsprekend wel gezond zijn. Door tussendoor wat fruit, komkommer of gezonde noten te eten, voorkom je dat je trek krijgt in snoep of andere ongezonde snacks.

Sla geen maaltijden over

Minder eten is een populair bij mensen die willen afvallen. Toch moet je zeker geen maaltijden overslaan. Want dat werkt juist averechts. Je moet goed blijven eten om je lichaam in balans te houden. Eet je te weinig, dan slaat je lijf in de overlevingsstand. De calorieën en vetten die je eet, worden dan zoveel mogelijk vastgehouden. En dat wil je niet. Een gezond en gevarieerd eetpatroon is een veel effectievere manier om uiteindelijk slank die zomer in de gaan.

Gezonder lunchen voor een slank lichaam!

Gezonder lunchen voor een slank lichaam!

Van oudsher eten we in Nederland tijdens de lunch boterhammen met kaas. Nog altijd staat dit bij velen op het menu. Maar er is ook steeds vaker behoefte aan wat anders. Want er komen meer en meer stemmen op dat brood niet meer zo gezond is als het vroeger was. Zeker het supermarktbrood zit vol met suikers. En ook het tarwe dat gebruikt wordt, is niet meer van de hoogste kwaliteit. Toch is even snel een boterham smeren, lekker makkelijk. Als je dus op zoek gaat naar een alternatief voor een lekkere lunch, dan wil je hier niet al teveel moeite voor doen. Je hebt namelijk een druk leven. En hoewel je graag gezond wilt eten, moet dat niet ten koste gaan van alles. Gelukkig zijn er genoeg manieren om een gezonde lunch te maken die lekker is én snel klaar te maken is.

Een gezonde lunch met een salade

Het is favoriet onder veel mensen die op zoek zijn naar een lekker en gevarieerd alternatief: een gezonde salade. Het grote voordeel van een salade is, dat je er eigenlijk alles in kunt stoppen wat je maar lekker vindt. Zo creëer je een heel eigen versie. Als basis van een goede salade, wordt meestal sla gebruikt. Maar verder heb je volledig de vrije hand. Heb je nog wat tomaten en komkommer liggen? Dit past altijd in een lekkere salade. Misschien heb je zelfs wat gegrilde kip over van het avondeten of staat er nog wat geitenkaas in een hoekje van de koelkast. Je kunt er alle combinaties mee maken die jij lekker vindt. En om het helemaal af te maken, doe je er wat walnoten overheen. Nog een beetje olijfolie er aan toevoegen en je bent binnen no time klaar. Deze gezonde lunch kun je eventueel nog aanvullen met een beetje rijst of pasta. Zo weet je zeker dat je met een goed gevulde maag de dag vervolgt.

Een warme lunch met soep

Soms heb je tijdens je lunch zin in iets wat warm is. Maak daarom ook eens een keer een heerlijke soep. Dit is een gezonde lunch én het is snel en makkelijk om te maken. Het grote voordeel van soep is, dat je het al ruim van tevoren klaar kunt maken. Zo hoef je niet ‘s ochtends voor je naar je werk gaat, nog snel even iets in elkaar te flansen. Je kunt er zelfs voor kiezen om tijdens je avondeten wat extra soep te maken, dat je de volgende dag meeneemt voor je lunch. Een gezonde soep komt niet uit een blik, maar maak je zelf. Zo weet je zeker dat er genoeg groenten inzitten, die zorgen voor de nodige vitaminen. Wat dacht je van een lekker gevulde groentesoep of van een soep van avocado? Het vult goed en je hebt er een heerlijk gezonde lunch aan.

Recept voor een lekkere Chinese noodlesoep

Een goede vulling is onmisbaar wanneer je een soep voor de lunch maakt. Je moet je naderhand namelijk wel verzadigd voelen. Anders loop je het risico dat je gaat snacken. Met deze Chinese noodlesoep kom je de dag wel door. Het recept is op basis van 4 personen en is binnen ongeveer 20 minuten klaar.

De volgende ingrediënten heb je nodig:
– 100 gram roerbaknoodles
– 1 liter kippenbouillon
– 2 dun gesneden kaffirlimoenblaadjes
– 1 theelepel gerapte gember
– 2 eetlepels fijngehakte koriander
– 400 gram maïs (uit blik)
– 2 gebakken kipfilets, in stukjes

Om het recept te maken, week je de noodles 4 minuten in kokend water. Daarna giet je ze af met koud water en laat je de noodles uitlekken. Ondertussen breng je de bouillon met limoenblaadjes, gember en koriander, aan de kook in een pan. Vervolgens voeg je hier de maïs en kip aan toe en warm je het geheel nog even twee minuten door. Giet de bouillon over de noodles en je heerlijke Chinese noodlesoep is klaar!

Om gezond te lunchen, is het verstandig om eens regelmatig te variëren. Kies je ene dag voor een salade, wissel deze dan de volgende dag af met een soep. Zo blijft je gezonde lunch altijd verrassend.

Wie is Aimee?
Leuk dat je op mijn website bent! Met veel interesse heb ik mij verdiept in de afvallen en gezondheidsaspecten. Op dit blog schrijf ik over hoe jij je lichaam gezond en slank kunt houden. Je lichaam is immers je mooiste juweel!